המדריך המלא לאתר הרספונסיבי


הזמנים השתנו , הטכנולוגיה התפתחה , ועם הזמן הטלפונים שלנו נהיו הרבה יותר חכמים ומתוחכמים , ברמה כזאת שסמארטפון בינוני של היום מכיל חומרה שלא הייתה מביישת מחשב נייח שהיה נחשב חזק מאוד לפני 4-5 שנים.
ההתקדמות הביאה איתה שינויי הרגלים ודפוסי התנהגות כאשר הראשי שבהם הוא הרגלי הגלישה שלנו , אם פעם הרוב המוחלט של הגלישה והשימוש באינטרנט היה מבוצע ממחשב נייד או נייח או לכל הפחות נטבוק,
השימוש הגובר במכשירים כגון סמארטפונים וטאבלטים מביא עימו גם את הצורך להתאים את חווית הגלישה באינטרנט לצרכנים.
 
הגישה הרווחת כיום הוא שהגולשים והמשתמשים באינטרנט מחוברים לרשת חלק גדול משעות היום , אם זה ברשתות חברתיות , צפייה ביוטיוב, עיון באתרי חדשות ורכילות , הכל עובר לרשת , חיי חברה ברשתות חברתיות כמו פייסבוק או וואטסאפ, עיתונים לאתרי חדשות כמו מאקו או YNET, קניות קניון הוחלפו בקניות אונליין בעליאקספרס ואיביי. 
השימוש באינטרנט מבוצע דרך סוגים שונים של מכשירים , והגולשים מוצאים את עצמם נודדים בין טאבלט לסמארטפון ללפטופ לפאבלט למחשב נייח לנטבוק , לכל מכשיר יש את גודל המסך שלו וגם את כיוון ברירת המחדל שלו (  בסמארטפונים - לאורך , ברוב האחרים - לרוחב).
 
לאור השינוי בהרגלי הצריכה והמגמה הגוברת של שימוש בסוגי מכשירים שונים בעלי גודל מסך שונים ורזולציות מגוונות , נולד הצורך להתאים את חווית הגלישה באינטרנט לכולם.
ברוב המסכים של מחשבי ה PC ובטאבלטים לא תהיה בעיה בחווית הגלישה , אולם , כאשר אנו מדברים על סמארטפונים , שם מתעוררת בעיה , מבפני שאנו צריכים להתאים את האתר שלנו לגודל מסך מאוד קטן באופן יחסי ולרוב ינוע בטווח של בין "4-6", וכאן נכנס למשוואה המונח שנקרא אתר רספונסיבי.
 
על כל אלה ועוד ננסה לענות במאמר שלפנינו.
 
אז כפי שציינו כבר, גדלי מסכים שונים זה כבר לא מהפכה אלא חלק מחיי היומיום שלנו , אנחנו משמשים במחשב נייח (דסקטופ) בעבודה , גולשים קצת בטאבלט לפני השינה , וגולשים בסמארטפון בארוחת הצהריים , לא משנה באיזה מסך אנחנו משתמשים , השאיפה שלנו היא שהכל יזרום כמו שצריך בלי שנצטרך לצבוט את המסך , להפוך אותו , לגלול מצד לצד , לחכות שעה עד שהעמוד יטען או למלא טפסים לא נגמרים בכדי לבצע רכישה.
הבעיה העיקרית מתעוררת כאשר גודל המסך יורד מתחת ל 7" ואנו משתמשים בחבילת הגלישה של הספק הסלולרי 
 
ולא ברשת אלחוטית , לכן יש 3 פרמטרים חשובים מאוד שאנחנו צריכים לחשוב עליהם כאשר אנחנו בונים אתר מותאם למובייל , הראשון זה גודל המסך המוגבל , השני זה מהירות האינטרנט , והשלישי זה הצרכים והמטרות של הגולש מהסמארטפון.
לכן כשאנחנו מתכננים בניית אתר רספונסיבי , נחשוב איך אנחנו מגישים לגולש את המידע הרלוונטי ביותר עבורו בצורה מדוייקת וכמה שיותר מתומצתת וברורה , האתר צריך להיות כמה שיותר רזה אוורירי ולא דחוס , כך שיהיה נגיש לגולש הסלולרי , על מנת שהוא יוכל למצא בקלות ובצורה ברורה בדיוק מה שחיפש , והכי חשוב שהדפים יטענו מהר ולא יהיו כבדים, לרוב מי שגולש לאתר מסלולר מחפש משהו מאוד ספציפי ומטרתנו היא להנגיש לו את מה שחיפש ולא לטרטר אותו במעבר ודפדוף בין עשרות עמודים לא רלוונטיים.
 
ע"פ הנתונים שגוגל פירסמו בשנת 2013 , יש כיום 1.5 ביליון סמארטפונים בשימוש ברחבי העולם עם קצב גדילה מסחרר של 31% , ברור לכולנו שהנתונים מכפילים את עצמם כל שנה וככל שיחלוף הזמן השימוש בסלולר יהפוך לשימוש העיקרי שלנו באינטרנט , ייתכן ואף נאלץ להתמודד בעתיד עם מסכים קטנים אף יותר כמו שעונים חכמים וכו'...
 
יש לי כבר אתר באויר , למה אני צריך אתר רספונסיבי?
 
מעבר לנתונים המרשימים שציינו קודם לגבי מספר המשתמשים במובייל לצורך גלישה באינטרנט ומגמת העלייה החדה בשימוש במכשירים אלו, צריך להבין שמעבר לגודל המסך ומהירות הגלישה , השימוש במובייל משתמש גם בממשק שונה ובמקומות שונים , אם במחשב הרגיל אנחנו יושבים במשרד או בחדר העבודה בבית וגולשים עם עכבר, אז בסמארטפון יש לנו ממשק של מסך מגע , ואנחנו משתמשים בו במקומות מגוונים , בבית , בים , בקניון , במכונית וכו'... לכן האתר המותאם לנייד שלנו צריך להיות מותאם לשימוש בממשק מגע וצריך להראות טוב בכל תנאי התאורה גם במצב של שמש חזקה וגם במצב של תאורה חשוכה , לכן בתכנון בניית אתר רספונסיבי , אנו נמנע משימוש בתתי תפריטים שכמעט בלתי ניתנים לשימוש במסך מגע, נשתמש בפונט ברור וגדול , כפתורים גדולים וברורים , נבחר צבעים מתאימים בעלי קונטרסט כגול שחור על לבן , כהה על בהיר , נעשה את הכל על מנת להנגיש את האתר שלנו לגולש ולייצר עבורו חווית גלישה מיטבית ואולטימטיבית.
 
לכן תכנון האתר הרספונסיבי שלנו מצריך תכנון נכון , על מנת שנוכל לבחור את הטכנולוגיה הנכונה להשתמש בה על מנת להפוך אתר האתר שלנו לאתר רספונסיבי ומותאם לנייד .
צריך לקחת בחשבון גם שלקוח שרגיל לאתר שלנו במחשב הרגיל , רוצה למצא את אותו אתר גם בסמארטפון , ויש צורך לבצע את ההתאמה על מנת לא ליצור הרגשת בילבול ותסכול אצל הגולשים שלנו.
 
לסיכום לאור העליה הגוברת בגלישה מטלפונים ניידים הצורך בהתאמת אתר למובייל ושדרוג האתר שלנו לאתר רספונסיבי היא חשובה וקריטית לבניית המותג שלנו לאורך זמן  וחיזוק הקשר עם הגולשים והלקוחות שלנו .
 
איך אני אדע כיצד לבנות את האתר הרספונסיבי שלי?
איזה דברים עלי להדגיש בגרסאת האתר המותאם למובייל שלי?
איך אני אדע מה הצרכים של הגולשים שנכנסים לאתר מובייל שלי?
 
אין ספק שלפחות אחת מהשאלות שלעיל עולות בראשונו כאשר אנו חושבים על אתר רספונסיבי מותאם לנייד.
 
התשובה לשלושת השאלות היא כזאת...
 
ראשית , עלינו להבין ולהגדיר מה מטרת האתר שלנו!
האם אנחנו רוצים למכור מוצר, להציע שירות כלשהו, להשיג מנויים , לגרום לגולשים להיות חברים באתר שלנו , לפרסם תוכנית שותפים , לייצר לידים או כל דבר אחר , אנחנו חייבים  להגדיר מה אנחנו רוצים שהגולש יבצע באתר שלנו ואז להגיש ולהנגיש לו את הדבר החשוב ביותר עבורינו.
 
שנית , נעשה מחקר ונבין מה הגולש הסללורי מחפש באתר שלנו , ניתן להשתמש בתוכנת סטטיסטיקה כגון גוגל אנליטיקס , או במערכת הסטטיסטיקה שמובנית במערכת ניהול האתר שלנו כמו שקיימת במערכת לוגוסייט .
כעת נוכל לנתח את הנתונים , כגון :
 מה אחוז הגולשים באתר שלי הנכנסים ממכשיר סמארטפון ביחס לגולשים ממחשב רגיל - ככל שאחוז המשתמשים בסלולר לגלישה באתר גבוהה יותר , נדע מה הצורך שלנו בהוספת גרסה מותאמת לנייד לאתר שלנו.
נוכל לבדוק את ההתנהגות של הגולשים הסללוררים שלנו , נבדוק מה הם חיפשו באתר שלנו , באיזה עמודים ביקרו , מה יחס ההמרה וכו' ...
 
ברגע שנבין את הצרכים של הגולשים מסמארטפונים באתר שלנו כך נובל להבין מה הצורה הנכונה ביותר לבנות את האתר הרספונסיבי שלנו, לדוגמא אם אנו שמים לב למגמה שגולשי סלולר מחפשים חומר מסויים באתר שלנו או מבקרים באופן גורף בעמוד מסויים , נדגיש את החלק הזה באתר שלנו בדף הנחיתה של האתר המותאם לנייד שלנו.
נבדוק באילו עמודים אחוזי הנטישה מסלולר גבוהים וננסה לתקן את זה בעיצוב הרספונסיבי שלנו או שנמקם את הדף הספציפי במקום יותר עמוק ופחות בולט ונגיש באתר הרספונסיבי שלנו.
 
חשוב מאוד להבין שבניית אתר רספונסיבי מותאם לנייד זה כבר לא בגדר המלצה או ערך מוסף או מותרות , זה לא אתר EXTRA על האתר הקיים , ככל שהזמן חולף מסכי הסמארטפון יהפכו לסטנדרט , אחוז גבוהה מהטראפיק לאתר שלנו יגיע מגולשי סמארטפון ולכן יש להתייחס לנושא בכובד ראש, לבחון את המערכת עליה נבנה את האתר , ולוודא שהיא מאפשרת בניית אתרים רספונסיביים כגון LOGOSITE או WIX אשר להם יש מודול מובנה של בניית אתרים רספונסיביים ומותאמים לנייד.
 
לפיכך עלינו להשקיע בגרסת האתר הרספונסיבי המותאם לנייד שלנו לא פחות מהאתר הרגיל שלנו ועלינו להבין שבטווח הרחוק זה ישתלם לנו מאוד ויגרום לכך שלא נפסיד לקוחות ורק נגדיל את קהל היעד שלנו. 

באילו דרכים וטכניקות עלי להשתמש על מנת לגרום לחווית גלישה מקסימלית באתר הרספונסיבי והמותאם לנייד שלי מכל מכשיר ובכל גודל של מסך?
 
1. גרום לגולש שלך להרגיש בבית - מה הכוונה? גולשי האתר שלך רוצים להרגיש שהם מכירים את האתר שלך מכל מכשיר אליו יגיעו לאתר שלך , כך שלא מומלץ ליצור אתר דסקטופ וגרסת אתר מותאם למובייל בעיצוב שונה לגמרי , יש צורך לשמור גם באתר הרגיל וגם באתר הרספונסיבי שלנו על אותם קווי עיצוב ואותם צבעים כך שהגולש יכיר וירגיש בנוח לגלוש באתר שלנו מכל מכשיר ובעצם " ירגיש בבית" , כמו כן נקפיד שהתוכן הבסיסי שהגולש שלנו ימצא גם בגרסת הדסקטופ של האתר וגם באתר המותאם לנייד שלנו יהיה זהה , תוך הימנעות מהעתקת תכנים על מנת שגוגל לא יזהה את התוכן באחד האתרים שלנו כתוכן מועתק.
בנוסף אם האתר שלנו מכיל מערכות מורכבות כגון מערכת לבניית אתרים כגון WIX או LOGOSITE המציעות ממשק בניית אתרים מלא אונליין , נוכל להמליץ לגולש שלנו ללחוץ על קישור ולהפנות אותו לגרסאת הדסקטופ המלאה של האתר שלנו.
במידה ומדובר על איזה מודול אחר שיש באתר , נוכל להציע גרסא יותר פשוטה או רזה שלו , אבל הרעיון המרכזי הוא לתת לגולש שלנו לבחור מה הוא מעדיף , אתר מלא או אתר מותאם למובייל. 
 
אני באופן אישי מרגיש מתוסכל כאשר אני מקבל אתר מותאם למובייל אשר לא מאפשר לי לגשת לכל תכני האתר ומציג לי גרסא רזה בלבד עם חומר דל ללא אפשרות למצא את התוכן שאני מחפש ורגיל אליו מגלישה באתר הרגיל.
 
לכן תמיד נאפשר לגולש שלנו לבחור איו גרסאת אתר מתאימה ביותר עבורו גרסאת דסקטופ או אתר מותאם למובייל.
 
2.הבנת כוונות - צריך להבין איזה שימוש הגולש יעשה באתר שלנו ואיך השימוש באתר שלנו ממובייל שונה מהשימוש מהדסקטופ של המחשב הרגיל.
ניקח לדוגמא מערכת לבניית אתרים חינם כמו WIX או LOGOSITE , הנחת היסוד שלי היא שגולש ממחשב שולחני יכנס על מנת להשתמש במערכת בניית האתרים שלנו וינסה לבנות לעצמו אתר וזה יהיה השימוש העיקרי שלו , לחילופין גולש מסלולר לא ינסה לבנות אתר מהסמארטפון כי די ברור שהממשק לא נוח ולא ניתן לבנות אתר אינטרנט לעסק באמצעות מסך 4" וממשק של מסך מגע אלא יש צורך במקלדת ועכבר על מנת להזיז אלמנטים ולכתוב תכנים .
לאור האמור , אני יכול להסיק שגולש מהסמארטפון יתעניין ויעשה שימוש קצת שונה באתר שלי והעיקריים הם - יחפש מספר טלפון על מנת להתקשר ולברר פרטים נוספים , יחפש הצעת מחיר וימלא טופס (נשתדל שבגרסת האתר המותאם למובייל הטופס יהיה כמה שיותר קצר ונוח ויכיל כמה שפחות שדות) או יחפש חומר מקצועי בנושא בניית אתרים ויקרא קצת מאמרים וחומר מקצועי בנושא , יעיין במחירון בניית האתרים , יבדוק מה המאפיינים שיוכל למצא במערכת בניית האתרים שלנו , וכן על זו הדרך....
 
3. נשתמש בפיצ'רים יחודיים לאתרים מותאמים למובייל שיכולים לעזור לנו לקדם את העסק שלנו  - במערכות כגון LOGOSITE ו WIX יש אפשרות להוסיף מודולים שמותאמים לנייד ומאפשרים ללקוח לבצע פעולות מסויימות בצורה נוחה יותר כגון כפתור "התקשר עכשיו" המאפשר לגולש באתר המותאם לנייד לחייג לעסק שלנו בלחיצת כפתור , כפתור שליחת מייל בלחיצת כפתור וכו'....

לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט
לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט לחץ כאן לעריכת טקסט
בניית אתרים              בניית אתר WIX     בניית אתר LOGOSITE    פרסום ושיווק               עיצוב גרפי               טיפים            פיתוח אפליקציות    בניית אתר חינם
בניית אתר חינם             תבניות WIX          אודות המערכת                פרסום בגוגל               עיצוב לוגואים             מאמרים          בקרוב....              www.Logosite.co.il
מערכת LOGOSITE      גלריות WIX          מאפייני המערכת              פרסום בפייסבוק           עיצוב באנרים             בלוג                                         www.Logosite.org         
מערכת WIX                 באנרים WIX          מחירים                          קניית לייקים לפייסבוק    עיצוב באנרים             שאלות ותשובות                         www.Logosite.net
מערכת WEBZAI                                                                         קניית צפיות ליוטיוב        עיצוב כרטיסי ביקור 
קידום אתרים (בקרוב)                                                                    סרטוני תדמית              עיצוב פליירים
מבצעים בניית אתרים                                                                     QR קוד חינם               סרטוני תדמית
דרופשיפינג                                                                                  כתיבה שיווקית             אנימציות HTML5            
 קורס דרופשיפינג                                                                         כתיבת מאמרים