אתה לא צריך אתר לעסק שלך!
אתה חייב אתר לעסק שלך!
האם עלו בראשך שאלות כמו :
האם אני צריך אתר לעסק?
האם שווה להשקיע באתר לעסק?
כמה עולה אתר לעסק?
איך בונים אתר לעסק?
מה צריך לעשות בכדי להקים אתר לעסק?
אז כשמדובר בבניית אתרים לעסקים התשובה היא חד משמעית!
במציאות שאנחנו חיים אתה חייב אתר אינטרנט לעסק שלך!
במציאות של היום עם השתלטות האינטרנט , מנועי החיפוש כמו גוגל והרשתות החברתיות כגון פייסבוק על חיינו , עסק שאין לו אתר אינטרנט פשוט לא קיים!
פעם כאשר האדם הסביר היה מחפש שירות כלשהו כגון : אינסטלטור, רופא שיניים , טכנאי למזגן או כל שירות אחר הוא היה פותח ספר טלפונים "דפי זהב" או מקבל המלצה מחבר, עם התקדמות הטכנולוגיה , "גוגל" הוא ה"דפי זהב" של זמננו.
כך שכאשר לקוח מחפש היום שירות כלשהו , הדבר הראשון שהוא עושה - מחפש בגוגל!
כאשר לקוח מחפש המלצה הוא פונה לפורומים או קבוצות בפייסבוק!
כך שבזמננו נוכחות אינטרנטית היא חובה לכל בעל עסק שרוצה לקדם את העסק שלו!
יש לי דף פייסבוק עסקי , בשביל מה אני צריך אתר לעסק?
השגיאה העיקרית של הרבה בעלי עסקים היא שהם חושבים שאם יש להם דף פייסבוק לעסק , אז הם לא צריכים להשקיע בבניית אתרים לעסקים!
בניית דפי פייסבוק במקום בניית אתרים לעסקים זו טעות אסטרטגית מהותית לעסק ומיד תגלו למה:
א. מטרת הגולש - פייסבוק היא רשת חברתית! המטרה העיקרית לשמה אנשים גולשים בפייסבוק היא לצורך קשר חברתי עם חברים , משפחה וכו'... לראות קצת תמונות , להעביר איזה סרטון מצחיק או שניים , לצפות בידידה מהתיכון בתמונה החדשה שהיא העלתה עם ביקיני , להתעדכן בקצת רכילות , לראות תמונות של הבת דודה מארה"ב בנופש האחרון שלה בהוואי... לקרא איזה פוסט או שניים וזהו...אנשים לא מחפשים שירות ספציפי כלשהו בפייסבוק!
אף אחד לא מחפש " אינסטלטור" , "טכנאי מזגנים" או "הזמנת פיצה" בפייסבוק!
כך גם אף אחד לא יחפש את העסק שלך בפייסבוק!
בואו לא נתבלבל, דף פייסבוק עיסקי לעסק הוא חובה!
אולם , דף פייסבוק עסקי בחיים לא יחליף בניית אתרים לעסקים!
דף פייסבוק עסקי הוא מוצר משלים לבניית אתרים לעסקים, ולא חלופה!
דף פייסבוק משמש בכדי לשמור על קשר עם הלקוחות ולתת להם ערוץ תקשורת נוסף עם העסק במקביל לאתר , אבל הוא בשום פנים אינו תחליף לבניית אתרים לעסקים!
צריך להבין, זה מאוד מפתה לחשוב שבניתי דף פייסבוק לעסק , ועוד הכי חשוב בחינם - עכשיו רואים אותי באינטרנט ויתחילו להגיע אלי מלא לקוחות דרך דף הפייסבוק שלי ....אבל זו פשוט אשליה שהרבה בעלי עסקים טרם הפנימו!
ב. חוקי הפרטיות החדשים של פייסבוק החל מ 2015 - לרוב שאנחנו רואים "עדכון תנאי שימוש" , אנחנו נוטים לחשוב שמדובר באיזה שינוי קטן שלא משפיע ולא מייחסים יותר מדי חשיבות , העדכון שבוצע בפייסבוק הוא לא פחות ממהפכה!
עיקר העדכון הוא בכך שאם פעם גולש עשה לנו לייק לדף העסקי זה כאילו הוא נרשם לניוזלטר שלנו והיה מקבל עדכון על כל פוסט חדש שאנחנו מעלים לדף העסקי שלנו והיינו מופיעים לו בניוזפיד ( בהתאם לפרמטרים של פייסבוק ), השינוי הוא שהיום שברירת המחדל של פרטיות המשתמש הוא לא לקבל עדכונים מדפים עסקים שבוצע להם לייק , במידה ומעוניין לקבל עידכונים הוא צריך לשנות את ההגדרה - בואו אגלה לכם סוד - אף אחד לא משנה את זה!
כך שהתוצאה היא:
תגייסו אלפי לייקים ותפרסמו פוסטים מהיום עד מחר בדף העסקי שלכם - כמעט אף אחד לא רואה אתכם!
תשימו לב שאם פעם פוסט היה מגיע לכמות רבה של גולשים , היום זה ירד ב 70% ויותר .
אחוז החשיפה תלוי במדד האינטרקציה בין המשתמש לדף העסקי, גולש שעשה לייק ,ברוב המקרים לא חוזר לדף העיסקי לעיתים דחופות אם בכלל!
למה עשו את זה? כסף!
פייסבוק הבינו שבכדי להתפרנס ולהיות רווחיים צריך להכניס מזומנים.
אתה רוצה להגיע ללקוחות פוטנציאלים בפייסבוק? תשלם!
אתה רוצה שלקוחות יראו אותך? תשלם!
אתה רוצה חשיפה? תשלם!
כאמור זו מהפכה שיש לה הרבה השלכות בכמה מישורים:
א. עבור הגולש התמים - יהנה מניוזפיד הרבה יותר נקי ונטול ספאם (לא מדוייק כי יש פוסטים ממומנים שמשתלטים על הניוזפיד שלנו)
ב. עבור בעלי העסקים - פגיעה קשה מאוד באפשרות לקבל חשיפה גבוהה בפייסבוק בלי לשלם על פירסום ממומן - גם אם יש לכם אלפי לייקים ומאות עוקבים - סביר להניח שאחוז מצומצם מאוד יקבל עידכונים ממכם ויראה את הפוסטים שלכם!
ג. עבור פייסבוק - כסף , כסף ועוד קצת ... כסף!
ג. תשומת הלב של הגולש - הדבר הכי חשוב שאתם צריכים כאשר אתם מציגים את השירותים או המוצרים שלכם לגולש זה את תשומת הלב שלו , והדבר האחרון שיש לגולש שלכם בפייסבוק זה תשומת לב!
פייסבוק זה הסביבה עם הכי הרבה היסח הדעת שיש ברשת ולכם זה מקום גרוע לשיווק שלכם...
הגולש הממוצע בפייסבוק מופצץ בפוסטים בכל נושא אפשרי מכל כיוון, שינוי סטטוסים של החברים שלו , הצעות חברות , שיחות צ'אט , התראות מקבוצות וכו'... כך שהסיכוי שהוא יהיה מספיק מפוקס בכדי לקרא את הפוסט שלכם מעניין וחשוב ככל שיהיה ובאמת יבצע רכישה או הזמנה הוא ממש קלוש.
השורה התחתונה היא,
שפייסבוק אינו תחליף לבניית אתרים לעסקים אלא מוצר משלים בלבד!
לקוח שמחפש את השירותים שאתה נותן , יחפש אותך בגוגל , יחפש את האתר שלך!
הלקוחות שמגיעים ממנועי החיפוש הם הלידים האיכותיים ביותר מפני שהם מגיעים כי הם מחפשים שירות מסויים ומאוד ספציפי,
גולש שמגיע דרך גוגל חיפש שירות מסויים וספציפי , ואתה חייב להיות שם בכדי לתת לו את מה שהוא מחפש, לכן החשיבות של בניית אתרים לעסקים היא מכרעת לקידום העסק ויצירת לקוחות חדשים!
צריך להתייחס לאתר לעסק כאל חנות או נכס פיזי לכל דבר, תחשבו ש 500 גולשים ביום באתר של העסק שלכם , שווי ערך ל 500 לקוחות שנכנסו לחנות שלכם בקניון!
גולש שחיפש "חולצה מכופתרת" בגוגל ונכנס לאתר שלכם , הוא כמו קונה שמטייל עכשיו בקניון, מחפש " חולצה מכופתרת" ונכנס לחנות שלכם.
זה לקוח שחיפש מוצר ספציפי ונכנס לחנות שלכם!
ככל שתהייו יותר קרובים לכניסה לקניון , כך מחיר החנות יותר גבוהה וכך גם יהיו לכם יותר לקוחות.
כך , ככל שהאתר שלכם יהיה איכותי יותר , ויהיה קרוב יותר למקומות הראשונים בגוגל , כך יגדלו המכירות שלכם ויהיו לכם יותר קונים פוטנציאלים!