בסופו של דבר, מטרתו של אתר היא למכור מוצר או שירות. מכיוון שאין מדובר בפגישה פרונטלית ואופי הפעולה הוא פאסיבי מבחינתו של בעל האתר, עליו להניע את הגולש לביצוע פעולה כלשהי כדי שהאתר יגשים את ייעודו.
על האתר כולו להניע את הגולש המזדמן לבצע את הפעולה שבעל האתר מעוניין שיבצע - בדרך כלל מדובר ברכישת מוצר, השארת פרטים, הרשמה לרשימת תפוצה או יצירת קשר. על מטרת האתר להיות גלויה וזמינה בכל שלב ושלב בתהליך הגלישה בצורה קלה וברורה.
הגולש באתר צריך לדעת מה רוצים ממנו.
אם מוכרים לו מוצר - הובילו אותו למוצר והכניסו אפשרות לרכוש את המוצר בכל שלב ושלב.
אם מציעים לו שירות - חייבת להיות דרך פשוטה להשאיר פרטים לחזרה (לא יותר ממרחק של קליק אחד, ואם אפשר - בלי קליקים בכלל).
השתמשו בתכנים ובגראפיקה כדי להוביל את הגולש למעוז חפצכם.
שתלו קישורים המובילים למוצר כבר בתוכן, הטמיעו עיצוב המוביל את הגולש לפעולה שעליו לבצע ובחנו את מרכזי תשומת הלב של הלקוח. לדוגמא: אם על הגולש למלא טופס, ייתכן וכדאי למקם אותו במיקום בולט, במקום שחוזר על עצמו לאורך האתר ולהבליט אותו עם מסגרת המושכת תשומת לב.
נסו לחשוב כמו הגולש עצמו בעצמכם או בקשו פידבק מחברים וקרובים: איזה נוסח נשמע יותר טוב? להיכן נודדת תשומת הלב? מה באתר נראה "עיקר" ומה "תפל"?
השתמשו בפידבקים אלו בצורה חכמה וטפלו במהרה בנקודות תורפה - שכן ההנעה לפעולה היא מטרתו של האתר והיא תקבע אם האתר יצליח או לא.