עיצוב לוגו - מיתוג העסק
על מנת שהעסק שלך יקבל זהות , חייבים למתג אותו בצורה הנכונה , מיתוג העסק מתחיל מבחירת השם הנכון לעסק ועיצוב לוגו מתאים , לוגו הוא אולי דבר קטן , אבל יש לו חשיבות גדולה מאוד במיתוג העסק והטמעתו בזיכרון הלקוח , לוגו טוב ואיכותי ישדר ללקוח אמינות ורצינות , לכן זה משהו שחשוב לתת לו את מירב תשומת הלב ולהשקיע בו כראוי ולא לחסוך ולנסות לעצב לבד בתוכנות כמו POWER POINT כי זה פשוט משדר חוסר רצינות וחוסר אמינות ולעולם לא ניתן יהיה להגיע באמצעות תוכנות בסיסיות ללוגו איכותי , גם מבחינת סוג הגרפיקה שבלוגו אמורה להיות מבוססת על וקטורים ולא פיקסלים כך שהלוגו יהיה מתאים לכל גודל שנרצה להשתמש בו , וגם לתכונה החשבוה ביותר של הלוגו - שכבה אחורית שקופה , תכונות אלא לא קיימות בתוכנות עריכה בסיסיות!
סטודיו העיצוב שלנו מתמחה בעיצוב לוגו לעסקים , בנוסף לעיצוב כרטיסי ביקור , פליירים , באנרים לאתר וכו'....
כאשר בונים לוגו ישנם מספר כללים שחשוב לשמור עליהם:
חשוב לא להתפזר יותר מדי עם הצבעים בלוגו ולבחור כמה צבעים עיקריים
חשוב להשתמש בעיצוב הלוגו במספר אלמנטים עיקריים ולא להשתמש באלמנטים רבים מפני שהדבר יוצר עומס בעיניים
חשוב שהלוגו יהיה ברור ומובן לכל מי שיסתכל עליו
חשוב לשמור על פשטות ולא להתחכם יותר מדי על מנת שכולם יבינו את הלוגו
חשוב שהלוגו יהיה עם שכבה אחורית שקופה כך שיהיה ניתן להטמיע אותו בכל מקום - אתר אינטרנט ף כרטיסי ביקור , פליירים וכו
חשוב להשתמש באלמנטים המבוססים על גרפיקה ווקטורית שלא מאבדת איכות במתיחה ולא בפוליגונים
לעולם לא ליצור לוגו עם שכבה אחורית בצבע כי אחרת הלוגו יראה כמו טלאי וזה ממש מכוער
חשוב שהלוגו יראה טוב גם בגרסא צבעונית וגם בשחור לבן
חשוב שהלוגו יתאים למוצר או השירות אותו הוא מייצג מבחינת צבע וקוי עיצוב
עדיף תמיד לשלב אייקון וטקסט בלוגו על מנת שיזכרו את המותג והלקוח יקשר את הסמל לטקסט וכך יזכור את המותג
פשטות תמיד מנצחת - אל תנסו להתחכם- לוגו פשוט הוא לוגו יפה
חשוב לבחור ללוגו את הצבעים הנכונים בהתאם לתורת הצבעים:
צבע לבן
ניקיון, סטריליות, רעננות, נטרליות, חדשנות, קלילות, רצינות, רשמיות, בריאות, טכנולגיה, קלאסי, גדול, בוגר.
צבע אפור
נטרלי, קלאסי, משעמם, בוגר.
צבע שחור
מסתורין, מלחמה, מחאה, לכלוך, סליזיות, אלגנטיות, דרמטיות, מתח, חשדנות, טקסיות, קלאסי, קטן, אימה.
צבע אדום
אהבה, תשוקה, מיניות, שנאה, כעס, זעם, מחאה, אזהרה, מלחמה, סכנה, סליזי, חוצפה
צבע חום
אדמה, טבע, חמימות, שורשים, משפחה, חוזק.
צבע כתום
שמחה, עליזות, חמימות, ביתיות, ילדותיות, קייציות, התראה.
צבע צהוב
שמחה, עליזות, חמימות, ביתיות, ילדותיות, קייציות, השתובבות, התראה, סכנה, מחלה.
צבע ירוק
בריאות, טבע, סטריליות, רפואה, אורגני,מחלה, קנאה.
צבע סגול
לבביות, פריחה, מזמין, עוטף, אמאהי, רוגע.
צבע כחול
רשמיות, מחשוב, הייטק, טכנולגי, רוגע, פוליטי, מדיני, רעננות
צבע ורוד
תינוקיות, נעימות, רוגע, מתיקות, נסיכתיות, חוצפה, נבדלות.
צבע תכלת
תינוקיות, נעימות, רוגע, רעננות, מתיקות
יישור
סידור העמדה של טקסט או אלמנט גרפי בלוגו
בדרך כלל לוגו מורכב מטקסט ושימוש באלמנט גרפי נוסף כמון אייקון תמונה או איור ,כאשר נעשה שימוש בטקסט או אלמנט גרפי בלוגו, הסדר של הטקסט או הגרפיקה בלוגו יחסית לשולים . יישור האלמנט או הטקסט בלוגו לשמאל אומר שטקסט של הלוגו או האלמנט של הלוגו ימוקמו בשורה לאורך הצד השמאלי. יישור אלמנט קווי בלוגו לימין ימקם אותו לאורך הצד הימני. ויישור האלמנט בלוגו למרכז מיישר את הטקסט בלוגו סביב נקודת האמצע בהתאמה.
יחס ממדים - פרופורציה
חשוב מאוד בעיצוב הלוגו לשמור על איזון בין הגדלים האופקיים והאנכיים היחסיים של תיבת אובייקט או טקסט גרפי.
בעת שינוי גודל גרפיקה, חשוב לשמור על יחס הממדים כדי למנוע את המתיחה הגרפית של הלוגו מעבר לכל פרופורציה.
מתיחה מוגזמת של אובייקט עלולה לגרום לירידה באיכות הלוגו , לכן חשוב להשתמש באלמנטיים הבנויים בגרפיקה וקטורית המאפשרת למתוח את האלמנט כמעט לכל גודל ללא פגיעה באיכות הגרפית של הלוגו .
אלמנט גרפי
כפי שכבר ציינו , לוגו בנוי משילוב של טקסט עם תמונה או איור , שמושכים את העין ונותנים משמעות ללוגו , בדרך כלל מאחורי בחירת האלמנט הגרפי בו נשתמש לבניית הלוגו יהיה קשר לשם העסק או המותג או השירותים המוצעים בו .
לכן , ראשית נבחר את אלמנט בו נשתמש בלוגו , נבחר את הצבע של האלמנט ללוגו שלנו , נוסיף אפקטים שונים ולבסוף נבחר גופן לטקסט של הלוגו (פונט) , וגם לטקסט של הלוגו נתאים צבע ואפקטים המתאימים לאלמנט הגרפי של הלוגו.
אפקט טשטוש (BLUR) - ריכוך אובייקט
Blur
אפקט הריכוך או טשטוש אובייקט בלוגו מסייע לייצור פוקוס על אלמנט מסויים בלוגו אותו אנו רוצים להדגיש ע"י טשטוש האלמנטים מסביבו ,
שימוש רחב באפקט זה ניתן למצא בדפי בית של אתרי אינטרנט רבים , בהם משתמשים באפקט הטשטוש בכדי לשלב תמונה וטקסט , בדר"כ התמונה האחורית טטושטש בכדיי לייצר פוקוס ומיקוד על שכבת הטקסט המולבשת עליה , גם בלוגו ניתן להשתמש באפקט זה ע"י טשטוש שכבה אחורית והדגשת הטקסט.
בהירות וניגודיות
ניגודויות בלוגו או תמונה הם עוצמות האור והחושך והאיזון ביניהם , על מנת שאובייקט או תמונה בלוגו יראו בצורה האופטימלית יש ליצור איזון בין גווני התמונה .
בהירות היא עוצמת האור הכללית בתמונה או בלוגו , אם הבהירות בלוגו גבוהה , כלל הצבעים יקבלו גוון בהיר , אם הבהירות בלוגו היא נמוכה , האווירה הכללית של הצבעים בלוגו יהיו כהים .
ריווח תווים
הטקסט בלוגו מורכב מתווים , אותיות , ריווח תווים בלוגו הוא המרווח בין כל אות בטקסט של הלוגו , ניתן לשנות את המרווח בין האותיות ועל ידי כך ליצור אפקטים שונים בלוגו , בכדי להדגיש מילה או אות מסויימת , ניתן גם לשנות את הזווית וכך ליצור אפטים שונים של אופן כיתוב הטקסט , כגון חצי עיגול , מעגל שלם וכו'...
טקסט מעגלי
ניתן להשתמש בעיצוב הלוגו באפקט הגורם לטקסט להסתובב סביב נקודת ציר ב 360 מעלות , בדרך כלל השימוש בלוגו הוא כדי לעטוף אובייקט או איור כלשהו שגם הוא בצורת עיגול וכך להתאים את הכיתוב של הלוגו לאלמנט הגרפי בלוגו.
הבלטה או EMBOSS
אפקט גרפי המשמש להדגשת הטקסט בלוגו , האפקט יוצר מתן תחושה תלת מימדית בלוגו ע"י שימוש בצללית או משחק בגוון של הצבעים ויותר תחושה של הבלטת הטקסט מעל שכבת הרקע.
שקיפות - TRANSPERET
אפקט גרפי חשוב ביותר אם לא החשוב בעיצוב הלוגו , כאשר מייצאים את הלוגו חשוב שלא יהיה ללוגו שכבה אחורית (בדר"כ זה נראה כמו משבצות בצבע אפור לבן) , לוגו עם שקיפות הוא בעצם לוגו ללא שכבה אחורית , המשמעות העיקרית היא שניתן להשתמש בלוגו למגוון שימושים שונים ובעצם להלביש אותו בכל מקום כך שהוא לא יראה כמו "טלאי" אלא חלק טבעי מכל אלמנט גרפי שנרצה!
תתעקשו תמיד לקבל גרסא שקופה של הלוגו שלכם , כך תוכלו לשלבו בכל מוצר גרפי כגון פלייר , כרטיס ביקור , אתר אינטרנט וכו'...
ייצוא
ייצוא הקובץ הוא בעצם סוג הפורמט (סיומת ) בו נשמור את הלוגו , יש מגוון רחב של פורמטים לשימושים שונים כגון:
שימוש באינטרנט - JPEG, PNG, PNG השקוף, GIF, GIF השקוף.
שימוש הדפסה - JPEG, BMP, TIFF, PNG, PNG השקוף, PDF (פורמט סטנדרטי עבור רוב בתי דפוס).
שימוש במסמך - JPEG, EMF, WMF, BMP, PDF, ICO (פורמט סמל בשולחן עבודה).
מסגרת לוגו
אפקט נוסף שניתן להשתמש בו בעיצוב לוגו הוא מסגרת , השימוש הוא בעיקר כדי להדגיש אלמנטים מסוימים בלוגו
צבע משופע (מלשון שיפוע) - GARDIANT
שיפוע צבע משמש בכדי ליצור תערובת הדרגתית של שני צבעים או יותר בלוגו , ניתן לשנות את צבע השיפוע וזווית השיפוע והדבר יוצר אפקט מרשים ביותר בעיצוב הלוגו.
גוון בהירות ורוויה
שלושת האלמנטים האלו משמשים לשינוי בצבע הלוגו
גוון - HUE - שינויי כל הגוונים באלמנט בלוגו מצבע מסויים לאחר
רוויה - שינוי כמות הגוון האפור בלוגו
בהירות שינוי עוצמת האור בלוגו
שכבה - LAYER
בדרך כלל בעיצוב לוגו משתמשים במספר שכבות , כמו בפוטושופ או בכל תוכנה גרפית אחרת , השימוש בשכבות מאפשר שינוי כל אלמנט בלוגו בנפרד בלי להשפיע על אלמנט אחר , בעיצוב לוגו בדרך כלל נשתמש ברקעים , איורים , אייקונים , טקסטים ותמונות , בעזרת שיטת השימוש בשכבות נוכל לשנות בקלות כל אלמנט בלוגו בנפרד.
אובייקט גרפי -
בעיצוב לוגו משתמשים בדרך כלל בנוסף לטקסט גם באובייקט גרפי כלשהו שהוא בעצם איור הלקוח מעולמות שונים כגון :
חפצי אומנות , אביזרי ספורט, דגלים , שלטים , סמלים , אייקונים , צורות וכל דבר אחר המשמש בכדי לבטא את הרעיון מאחורי הלוגו.
רמת שקיפות / אטימות
אפקט בעל שימוש רחב בעיצוב לוגו ועיצוב גרפי הוא רמת השקיפות של האובייקט ונע בין אטום לחלוטין לשקוף לחלוטין , כאשר שכבה מסויימת היא שקופה באופן חלקי , כך ניתן לראות את השכבות שמאחוריה , האפקט משמש לעיצוב לוגו בעל עומק או על מנת להגדיש שכבה מסויימת בלוגו.
לכל צבע יש מספר... תוכלו לבחור צבע ולהתאים אותו לעיצוב שלכם ע"פ המספר בסכמה שלהלן: