אתר אינטרנט השואף לשווק מוצר או שירות צריך להיות נוח לניווט וקל לשימוש.
במידה והאתר אינו נוח לניווט - הסיכון לעזיבת הגולש (הלקוח הפוטנציאלי) גדל משמעותית.
דגש ראשון צריך לשים על בניית תפריטים נוחה.
על התפריטים להכיל עמודים חשובים בלבד - לא כל עמוד באתר צריך להיות מיוצג כקישור בתפריט. ישנם אתרים רבים בעלי כמות גדולה של עמודים שכולם מוצגים בתפריטים ומסבכים את הגולש המזדמן - מדובר בטעות נפוצה.
בנוסף, יש לחלק את העמודים לפי תפריטים שונים. לדוגמא: בתפריט העליון מומלץ להציג קישורים כלליים כגון "אודות", "על החברה", "צור קשר", "מוצרי החברה" ועוד, בעוד התפריט הצדדי יכיל רשימת שירותים שונים, רשימת מוצרים וכדומה.
חשוב להקפיד שהתפריטים יהיו ממורכזים בצורה הגיונית - ימינה בעברית, לפי סדר הקריאה ההגיוני - ולא צפופים מדי.
דגש נוסף הוא יצירת קישורים פנימיים לניווט נוח מגוף הטקסט. כתבתם על מוצר? הכניסו קישור למידע נוסף אודותיו. אין טעם לשלוח את הגולש לחפש באיזה מתפריטי האתר הוא יכול להמשיך לקרוא על אותו מוצר...
מבחינה עיצובית, דגש משמעותי שיש לציין הוא שמירה על סדר ואחידות בין עמודי האתר השונים. השתמשו בגופן זהה, ריווח זהה וערכת צבעים מצומצמת וקבועה בכל עמודי האתר. גולש שייתקל בעמוד המעוצב בצורה שונה עלול למצוא את עצמו מבולבל. הגדירו לעצמכם מראש כיצד תיראה כותרת, כיצד ייראה טקסט, כיצד ייוצג תוכן חשוב ושמרו על קו עיצובי זה - אם טקסט חשוב יודגש באדום, חשוב שכך הוא ייראה בכל עמודי האתר. בעלי אתרים שיש ברשותם ידע מתקדם עשויים לשקול שימוש בשפת CSS למטרה זו.
מומלץ להיעזר בדגשים אלו כדי להגיע לאתר נוח לניווט שיסביר פניו לגולש במטרה להפוך אותו ללקוח - ומעבר לזה - ללקוח חוזר.